Volvo med ny biogasbil
Egentligen är biogasbil fel ordval, multibränsle är bättre då
2.5 F.T är efterkonverterad med gastankar som ger en räckvidd
på ca 30 mil. Ingreppet är klumpigt, lastgolvet höjs med hela 12 cm.
Vidare är etanolmotorn törstig, runt én liter milen blandad körning
känns knappast miljömässigt, hela bilen får en att tänka på
Volvos historia som biogastillverkare. Det var allt bättre för.
Bilen räknas att kunna levereras till de första multifuelbilarna
till våren. Något pris är inte fastställt, men landar nog rätt högt,
ca 350 000 är en gissning.
Volvos historia som gasbilstillverkare
Volvo V70 I Bi-fuel
Volvo S70 Bi-fuel
Volvo S60 Bi-fuel
Volvo S80 Bi-fuel
Volvo V70 II Bi-fuel
2.5 F.T är efterkonverterad med gastankar som ger en räckvidd
på ca 30 mil. Ingreppet är klumpigt, lastgolvet höjs med hela 12 cm.
Vidare är etanolmotorn törstig, runt én liter milen blandad körning
känns knappast miljömässigt, hela bilen får en att tänka på
Volvos historia som biogastillverkare. Det var allt bättre för.
Bilen räknas att kunna levereras till de första multifuelbilarna
till våren. Något pris är inte fastställt, men landar nog rätt högt,
ca 350 000 är en gissning.
Volvos historia som gasbilstillverkare
Volvo V70 I Bi-fuel
Volvo S70 Bi-fuel
Volvo S60 Bi-fuel
Volvo S80 Bi-fuel
Volvo V70 II Bi-fuel
Kommentarer
Trackback